پیام دکتر شریعتی

پیامی به نسل جوان

ای جوان

تو می‌دانی و همه می‌دانند که زندگی از تحمیل لبخندی بر لبان من،


از آوردن برق امیدی در نگاه من،


از بر انگیختن موج شعفی در دل من عاجز است.

تو می‌دانی و همه میدانند که


شکنجه دیدن بخاطر تو،


زندانی کشیدن بخاطر تو،


و رنج بردن بپای تو تنها لذت بزرگ زندگی من است!

از شادی توست که من در دل میخندم ،


از امید رهائی توست که برق امید در چشمان خسته‌ام می‌درخشد


و از خوشبختی توست که هوای پاک سعادت را در ریه هایم احساس میکنم.

نمی‌توانم خوب حرف بزنم،


نیروی شگفتی را که در زیر این کلمات ساده و جمله‌های ضعیف و افتاده


 پنهان کرده ام،


دریاب! دریاب!


من تو را دوست دارم.

همه زندگیم و همه روزها و همه شبهای زندگیم،


هر لحظه از زندگیم بر این دوستی شهادت میدهند،


شاهد بوده‌اند وشاهد هستند.

آزادی تو مذهب من است،

خوشبختی تو عشق من است،

و آینده تو تنها آرزوی من ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد